03-9025910

איך לקדם מכירת רהיטים בעזרת תקן הצבעים האירופי

איך לקדם מכירת רהיטים

בעזרת תקן הצבעים האירופי EN-71-3

מאת מהנדס חיים מילשטיין,

מנהל שיוק ומכירות בחברת “שחם-שחמורוב”

תקני הצעצועים באירופה, מפרטים גם דרישות לגבי הרכב הצבעים. תקני רהיטי התינוקות והילדים בעולם, מציינים במפורש שאת הגימור יש לבצע בצבעים בלתי רעילים, כאשר מהלכות המגוונות נדרש גם 0% מתכות. בעבר היה המושג “בלתי רעיל” סלחני מאוד והסתפק בסילוק מספר חומרים מהמדלל והצבע, אבל מאז שפותחו הצבעים על בסיס מים, התקנים הרבה יותר נחרצים, מחמירים וחד-משמעיים, שכן הצבעים על בסיס מים הם ידידותיים לצובע, לצרכן ולסביבה.

כאן נכנס לתמונה תקן האירופי EN-71-3 לצעצועים, שהוא מחמיר במיוחד ונועד להבטיח שגימור צעצועים לא יסכן את הילדים. אלא שבכך לא מסתיים העניין. עכשיו, ישנן מדינות באירופה, שכבר בימים אלה מתכננות חקיקה מוסדרת של תקנים, שיחייבו שימוש בצבעים על בסיס מים ובלתי רעילים גם בשאר מוצרי הרהיטים, היינו, גם למבוגרים, כדי להגביר את ההגנה על הצובע, הצרכן והסביבה.

במקביל, נקטו באירופה המערבית יצרני רהיטים רבים של רהיטי סלון, ארונות קיר ומטבחים בצעד עצמאי, כאשר החליטו לא להמתין לחוקים ולתקנים ועברו להשתמש ביוזמתם בצבעים על בסיס מים. יתרה מזו, החברות העוברות להשתמש בצבעים על בסיס מים עושות גם הון שיווקי ותדמיתי מהמעבר לצבעים בריאים, כשהן דואגות להבליט עובדה זו בפרסומיהן, כדוגמת יצרניות מוצרי המזון והקוסמטיקה המציינות שמוצריהן אינם כוללים חומרי שימור ו/או חומרים מזיקים.

מחקרים מוכיחים כי לכות וצבעים על בסיס מדללים גורמים לתופעות לא נעימות ומזיקות לעור ולדרכי הנשימה, הן לאנשים רגילים ובמיוחד למי שסובלים ממחלות אלרגיות. התופעה הזאת חריפה בעיקר בשל תכונתו של הצבע על בסיס מדלל להותיר אחריו ריחות וחומרים מתנדפים, גם כאשר הרהיט כבר מותקן בבית הלקוח. ריחות אלה הם למעשה אדי מדלל וחומרים נוספים, שנותרים חודשים לכודים בעץ ובבית הלקוח וגורמים בעיות נשימה למי שרגיש להם וחוסר נעימות למי שאיננו רגיש להם. בצבעים על בסיס מים תופעה זו איננה קיימת כלל.

יתרה מזו, גם הצַבָּעים במפעל הרהיטים נפגעים במשך השנים מהצְבעים על בסיס מדלל. למשל, פגיעה בריאות ובכבד היא תופעה שכיחה אצל צַבָּעים ויש לה קשר גם למחלות אצל אנשים ששהו זמן רב מחייהם בחדרים בהם הצבע ברהיטים הוא מרכיב בעל משקל.

מדובר בחומרים המצויים במדללי הצבעים כמו טולואן, ממיסים ארומטיים וכן מתכות כגון כרום ועופרת המצויים בלכות המגוונות. חומרים אלה מוגדרים על-ידי המומחים “חשודים כמסרטנים”, והם מתנדפים מהרהיט באיטיות גם חצי שנה ויותר אחרי ההתקשות והייבוש. משווקת הרהיטים הידועה IKEA, אוסרת על קבלני המשנה שלה שימוש במדללים עם מרכיבים ארומטיים והיא מציינת זאת בפרסומיה.

לעומת זאת, הלכות על בסיס מים, הן השקופות והן המגוונות אינן מכילות חומרים מתנדנפים, אין בהם מתכות רעילות והפיגמנטים מבוססים על חומרים לא מסוכנים.

חברת SAYERLACK, המיוצגת בישראל על-ידי חברת “שחם-שחמורוב”, מייצרת צבעים מיוחדים לצעצועי ילדים ולרהיטי ילדים שהם נטולי חומרים מזיקים מכל סוג כולל מתכות (0% מתכות). הם עומדים בתקן האירופי EN-71-3 ויצרני הצעצועים ורהיטי הילדים מציינים זאת בגאווה בפרסומיהם. עכשיו נוקטים בשיטה זו, כאמור, גם יצרני רהיטים למבוגרים, המציינים בפרסומיהם כי גימור רהיטיהם נעשה בצבעים בריאים ותקניים וזוכים בשל כך להגדלה משמעותית במכירות.

למידע נוסף, “שחם-שחמורוב בע”מ”, טל’ 050-7849769.

דילוג לתוכן