היזהרו מלכות וצבעים מִמותגים בלתי מוּכָּרים או ללא שמות מותג!
לאחרונה גובר זרם הפניות למערכת “עץ ורהיטים” בגין טענות על איכות חומרי הגלם וחומרים אחרים המשווקים בענף. עד כה הגיעו תלונות בעיקר נגד חומרי גלם (לוחות, ציפויים וקנטים בעיקר), אבל לאחרונה מגיעות תלונות גם כנגד צבעים ולכות.
הופעת התלונות על צבעים מעוררת תמיהה משום שמדובר כאן בתהליך גימור מורכב ובעל שלבים רבים – צביעת יסוד, ליטושי ביניים, צבע עליון, הברקה ו/או ליטוש עליון וכו’. דינו של גימור על-ידי צביעה איננו כדינו של ציפוי מוכן שמדביקים על הלוח. מדובר כאן בנושא המחייב ידע, ניסיון והתמחות, ומי שמשקיע בידע ובציוד, חזקה עליו שהוא משקיע גם בחומרי גלם טובים.
פנינו למהנדס חיים מילשטיין, מנהל המכירות של “שחם-שחמורוב”, המייצגת בישראל את SAYERLACK ו-POLISTUC, וביקשנו לשמוע מה קורה בשוק זה לאור התלונות שהגיעו אלינו. וזה מה שהוא כתב לנו:
גם אנחנו ב”שחם-שחמורוב” נתקלנו בתופעה של תלונות על בעיות בצביעה. אלא שאנחנו גילינו, שהמכנה המשותף לכל המקרים היה שימוש בחומרי צביעה ממקורות בלתי ידועים, שהצליחו לחדור לכמה מפעלים בגלל מחירם הנמוך – צבעים המגיעים עם שמות של חברות בלתי ידועות או ללא ציון שם חברה בכלל.
רק לאחרונה קרא לי לקוח בבהילות בגלל בעיות בצביעה עם חומר זול, שקנה מספק כלשהו, והתברר לי, שהצבע לא התחבר טוב ללוח והתקלף בנגיעת ציפורן קלה. הלקוח פנה למוכר הצבע שהבטיח, שמישהו יבוא לבדוק את התלונה, אבל איש לא הגיע. לכן הוא פנה אלינו בבקשה שנעזור לו.
הלקוח זה עוד יצא טוב. הוא גילה את התופעה בתחילתה. אבל יש אחרים, שמסרו כבר רהיטים ללקוחות, ולדעתי הרהיטים יחזרו לגימור חוזר.
בדברים שאני כותב כאן אני מייצג לא רק את החברה שלי, אלא כל חברה אחרת להספקת צבעים, שיש לה שני אלמנטים: מותג מוּכָּר ושירות טכני. כשנגר קונה צבע מחברה המייצגת יצרנית ידועה ומבוססת לייצור צבעים ולכות מחו”ל, חברה שלרשותה מעבדות משוכללות לערבוב ובקרת איכות וכן צוות מנוסה בתמיכה טכנית, הלקוח יכול להיות בטוח, שהוא בידיים טובות.
עובדה: רק החברות המייצגות מותגים מוּכָּרים של צבעים עומדות מאחורי התחייבויותיהן: אנשיהן מתייצבים בנגרייה מייד כשהם נקראים, פותרים בעיות, מגישים ייעוץ טכני לקראת גימור של מוצר חדש, עורכים טסטים ללא תשלום, מחליפים ללא בעיות חומר החשוד כפגום וכו’.
יותר מזה: צבע הוא חומר גלם רגיש מאוד, שגורמים רבים עלולים לשבש את גונו, מראהו ואיכותו, ובין השאר גורמים סביבתיים ודרך הטיפול בצבע.
עבור נגר, המשתמש היום בצבעים ולכות מתוצרת מסוימת במהירות, באיכות, במיומנות וללא כל בעיות, רכישת צבע עלום-שם בקופסאות שאין עליהן שם מותג או ארץ ייצור, שכל יתרונו נובע מהאפשרות לחסוך 10 עד 15 אחוזים במחיר, היא כניסה להרפתקה, שהנגר לעולם לא יודע איך הוא ייצא ממנה. הניסיון לחסוך עלול ליצור תסבוכת כזו, שלפעמים הנגר מוכן לשלם 10 עד 15 אחוז יותר, רק שנוציא אותו מההרפתקה. אז למה להסתבך?