03-9025910

על חשיבות הקשר המקצועי המתמשך בין ספָק ללקוח בענף גימור הרהיטים

על חשיבות הקשר המקצועי המתמשך בין ספָק ללקוח בענף גימור הרהיטים

מאת מהנדס חיים מילשטיין

מנהל המכירות והתמיכה הטכנית בחברת “שחם-שחמורוב”, המייצגת בישראל את יצרנית הצבעים SAYERLACK מאיטליה.

הקשר בין ספָק ללקוח איננו מסתיים במכירת מכונה, חומר גלם או צבע. הקשר חייב להיות מתמשך בתחום ההדרכה, הזרמת המידע והשירות. לדעתו של המחבר, חלה חובה גם על הלקוח “למשוך” מידע עדכני כל הזמן וליישם את המידע הזה בדבקות. הכתבה הקצרה שלהלן מובאת להמחשת תיאוריה זו.

כספָק של צבעים, לכות וחומרי גימור למאות נגריות ומצבעות רהיטים, אני חש צורך לכתוב על הקשר האישי השוטף, המאפיין יחסי ספָק (של צֶבַע) ולקוח (צַבָּע). הנושא חשוב, כי אנחנו, כספקים, שואפים להביא אל הנגרייה או המצבעה מוצרי צבע טובים, אשר מלווים בטכניקות ותהליכי הצביעה, המתאימים ביותר לתנאי הארץ ולשוק הרהיטים האופייני למדינת ישראל. עם זאת, יחסי ספָק-לקוח אינם עניין חד-צדדי: גם הלקוח חייב להיות מודע וערני לצורך ללמוד ולהתעדכן ולהקפיד על יישום מדויק של כל הכללים והמידע המועמדים לרשותו.

כדי להמחיש את נושא יחסי ספָק-לקוח, אני מבקש להביא כדוגמה את “מצבעת אורטל” מבת-ים, המנוהלת על-ידי איציק רוקח. ומדוע דווקא הוא? מפני שהוא דוגמה מצוינת ללקוח, הדורש חומרי צביעה מיוחדים וגם תהליכים מיוחדים, כדי לעמוד בסטנדרטים של איכות, שאותם הוא העמיד לעצמו וגם דורש ממני, מבלי לעשות לי “הנחות” ולהתפשר.

מנקודת מבטי כספָק ויועץ לנושאי צביעת עץ, אני יכול לומר ביושר, כי מדובר במפעל צביעה, אשר מצויד במכשור טוב, בכוח-אדם מיומן ובידע וניסיון רבים, שבזכותם מתקבל בסופו של דבר מוצר צבוע ברמה גבוהה מאוד. ואכן המפעל זוכה למוניטין, ומפעלי רהיטים ונגריות רבים נהנים משירותיו.

עד כאן הבאתי תיאור כללי של המצבעה, וכל מה שתיארתי הוא התרשמות שלי במגעיי עם המפעל, מנהלו וצוותו, ומובן שהרושם הזה הוא אישי וסובייקטיבי לחלוטין. מכאן נשאלת השאלה – מה עושה את המצבעה הזאת לשונה כל כך? להלן אנסה לנתח את הפעילות הטכנית של המפעל כך, שקוראי “עץ ורהיטים” יוכלו ללמוד מהדברים כמה עקרונות בצביעה איכותית של רהיטים.

מכשור וציוד

בחברה שלי (“שחם-שחמורוב”), אנו כותבים הוראות עבודה והנחיות לכל משפחת צבעים. בתחום ערבוב הצבעים, אנו מקפידים לציין את יחסי הערבוב בין חומרים על בסיס שקילה.

נכון, רוב הצַבָּעים מערבבים את החומרים על בסיס נפח. אבל מה לעשות, שלא לכל החומרים משקל סגולי זהה? מה לעשות, שליטר של צבע מסוים שוקל לפעמים 900 גרם? כאן נפתח פתח לטעויות.

ומה קורה ב”אורטל”? כאן, כל עמדת עבודה מצוידת במשקל דיגיטלי בעל יכולת דיוק גבוהה, בין אם מדובר בעמדת עבודה של צביעת יסוד, בייצים או גמר. כלומר, כאן נוהגים נכון פעמיים: גם שוקלים (ורק שוקלים!) וגם מציידים כל תחנת עבודה במשקל אישי.

במפעל זה יש חדר צבע ותנור משוכללים. חדר הצבע כולל קירות מצופים קרמיקה, המאפשרים שמירה על הניקיון, ומערכת סינון אוויר ברמה גבוהה, אשר מבטיחה גם סינון של חלקיקים מיקרוניים. כאשר צובעים בחדר, שרמת הניקיון שלו כה גבוהה, ברור שהמוצר הצבוע יהיה נקי לחלוטין.

בתחום הציוד ניתן לציין גם, שבמצבעה זו מצויות משאבות איירלס, המאפשרות התזה מהירה ועם מניפת צבע אחידה. עוד קיימת כאן מכונה מיוחדת להכנה ולערבוב של פוליאסטר, המאפשרת להגיע לדיוק גבוה בתערובת ובעיקר בשימוש בחומר טרי (ראו תמונה).

תהליכים וידע

ב”אורטל” מיישמים יסודות מיוחדים לעצים שומניים ובעייתיים במיוחד, דוגמת אבוני ואמבויה. מדובר בטכניקה, המחייבת שימוש בחומרי הפרדה ובידוד (איזולציה), שבחלקם משתמשים גם כאשר מתכוונים לבצע יסוד פוליאסטר על MDF נקבובי, כדי למנוע את ספיגת היסוד על-ידי ה-MDF.

המפעל משתמש הרבה מאוד באפקטים מיוחדים, כמו קראק (סדקים), קילוף, מתכתיים (זהב-כסף), דפי זהב ופטינות, וגם פיתח לעצמו טכניקות בלעדיות להשגת אפקטים אלה באיכות גבוהה. כל התהליכים והידע שהמפעל משתמש בהם גובשו תוך שיתוף פעולה בין איציק, המנהל והאיש הטכני של המפעל, החברה שלנו ומעבדות הספָק שלנו באיטליה. מדובר ברב-שיח, שבו עולה בעיה, מוצע פתרון, נעשה ניסיון, הוא מתוקן בשיתוף המעבדה באיטליה, חוזרים על עוד ניסיון ועוד תיקון עד שמושגת הצלחה, ואז יוצאים לדרך עם צביעה ברמה המבוקשת.

כמו שאמרתי בראשית דבריי, יש כאן שותפות הדוקה בין ספָק ללקוח, אשר פועלים מתוך אינטרס משותף ומובילים יחד את טכנולוגיית גימור הרהיטים לרמה הגבוהה ביותר האפשרית. יתרה מזו: בכל פעם שמגיע ארצה חומר חדש או צבע חדש, או שמתפרסמים עדכונים טכנולוגיים לגבי צבע מסוים או טכניקה מסוימת, אנו מעדכנים את המפעל, ואני חייב לציין, שב”אורטל” מקשיבים לנו רוב קשב ומיישמים את העדכונים בצורה מיטבית.

בין לקוחותינו קיימים עוד רבים, אשר מקיימים איתנו קשרי ספָק-לקוח, הדומים לקשריי עם “מצבעת אורטל”, כשהמכנה המשותף לכולם הוא שיתוף הפעולה ההדוק בתחום הטכנולוגי מתוך שאיפה להגיע לרמות איכות גבוהות. אין לי ספֵק, שהצלחתם נובעת מהקפדתם על ההנחיות בתחום ערבוב החומרים, על שימוש נכון בטכניקות צביעה ועל הפעלת מכשור איכותי, המתאים לסוגי הצבעים, בהם הם משתמשים.

דילוג לתוכן