“שחם-שחמורוב” מגבירה קשרי לקוחות
כידוע, חלק ניכר מנאמנותו של הלקוח לספק שלו בנוי לא רק על איכותו הגבוהה של המוצר והתועלת הרבה שהלקוח מפיק ממנו, אלא גם על השירות האיכותי והנאמן שהוא מקבל מהספק. בחברת “שחם-שחמורוב” מכירים בעובדה זו, ולדברי אפי שחמורוב, הבעלים והמנכ”ל של החברה, הדבר בא לידי ביטוי בשני עקרונות, שחברתו דבקה בהם: האחד – הלקוח תמיד צודק, והשני – ההיענות לקריאות בגלל בעיות צביעה אצל הלקוחות נעשית מתוך גישת “הפתרון האישי”.
על-פי גישה זו, בעיה שלא ניתן לפתור טלפונית “מקפיצה” את נציג החברה למפעל כדי לסייע אישית בפתרון הבעיה. עיקרון זה, שהחברה דוגלת בו, איננו מושפע כלל מהיקף רכישותיו של הלקוח הנעזר ב”שחם”. מסביר לנו אפי: “ברגע שהוא מחזיק אפילו במיכל צבע אחד שאנחנו מכרנו לו, הוא כבר זכאי לסיוע טכני, אם הוא נתקל בבעיה”.
יתרה מזו, החברה נענית גם לפנייה של יצרנים שאינם לקוחות החברה, אשר נתקלו בבעיית צביעה, שאיש איננו מצליח לפתור אותה עבורם, או לקוחות המתכננים צביעה של מוצר בעייתי (מעץ מיוחד או בגימור מיוחד) ומבקשים הדרכה מקצועית כיצד עליהם לנהוג.
את הנקודה הזאת מבקש לחזק גם מנהל המכירות של “שחם”, מהנדס חיים מילשטיין, כימאי בהשכלתו ובעל ניסיון של עשרות שנים בגימור רהיטים בתעשייה הישראלית. לדבריו, ההיענות לסוג כזה של פניות מיצרני רהיטים, למרות שאינם לקוחות, מאפשרת לו אישית לתרום מניסיונו המקצועי ליצרני הענף מתוך רצון כֵן לעזור להם, למרות שאין כל תמורה עסקית לעזרה זו.
מצד שני, כך מתברר, ההיענות לפניות כאלה תורמת גם לניסיונה של “שחם-שחמורוב”, שצוותה לומד להתמודד עם עוד ועוד בעיות ותקלות בצביעה, המוצגות בפניהם, וכך “בנק” אפשרויות הסיוע של החברה הולך ומתרחב.
כאן המקום לציין, ש”שחם-שחמורוב”, המייצגת בישראל את צבעי חברת SAYERLACK הבינלאומית, מקבלת גם גיבוי טכני ממרכזי החברה באיטליה ובעולם כולו, דבר שממנו נהנים, כמובן, גם לקוחות החברה.
ולמה אנחנו מביאים לכם את כל התיאור הזה? מפני שהחברה הגבירה לאחרונה את קשריה עם הלקוחות הקבועים והלקוחות הפוטנציאליים, כדי לאפשר להם לרכוש צבעים מתאימים יותר לצרכיהם וגם ללוות אותם בשירות ובגיבוי. “החלטנו לאחרונה להגביר את קשרינו עם הנגרים כדי להטמיע את הרעיון, שאנו לא מוכרים להם רק צבע, אלא הצלחה בצביעה – וכאן הייחוד שלנו”.